Wij gebruiken cookies

We maken gebruik van cookies voor het functioneren van de site en het verbeteren van het gebruiksgemak. Daarnaast verzamelen we informatie door derden voor marketingdoeleinden. Als je jouw cookievoorkeuren wilt aanpassen, klik dan op Wijzig Instellingen.

Ruilen & Retourneren

Past de bestelde schoen niet of is de kleur niet naar wens? Geen probleem! Hier vind je de voorwaarden en procedure voor het retourneren of ruilen van je bestelling.

Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op via info@mag.nl of telefonisch op 0165-745020. Onze medewerkers staan op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur voor je klaar. Bekijk ook onze veelgestelde vragen voor meer informatie.

Ruilen

Om je ruiling soepel te laten verlopen, vragen we je rekening te houden met de volgende voorwaarden:

  • Ruiltermijn: Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling ruilen.
  • Staat van de schoenen: Schoenen mogen niet beschadigd zijn of (buiten) gedragen zijn.
  • Gratis ruilen: Dit is mogelijk bij een bestelling vanaf € 50,-. Voor accessoires zoals voetbedden, sokken of teenslippers zijn de verzendkosten voor eigen rekening.
  • Verpakking: Stuur de bestelling terug in de originele bruine verpakkingsdoos van MAG Creative Footwear. Gebruik nooit de schoenendoos zelf als verzenddoos. Voeg alle extra’s (zoals reserveveters of sokken) toe.
  • Adreslabel: Knip het adreslabel onderaan het ruilformulier uit en plak dit op de doos. Zorg dat de barcode van het originele adresetiket met jouw gegevens niet meer bruikbaar is.
  • Stuur terug: Lever je pakket in bij een PostNL servicepunt. Let op: je ontvangt een verzendbewijs. Bewaar dit goed!
  • Acceptatie: Wij accepteren geen beschadigde, vieze, versleten of gedragen schoenen. Bij twijfel nemen we contact met je op en wordt er (nog) geen restitutie verwerkt.

Retourneren

Wil je je bestelling retourneren? Zorg dan dat je aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Retourtermijn: Je kunt schoenen (met een bestelwaarde vanaf € 50,-) binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.
  • Verpakking: Gebruik de originele bruine verpakkingsdoos van MAG Creative Footwear. Gebruik nooit de schoenendoos zelf als verzenddoos.
  • Adreslabel: Knip het adreslabel onderaan het retourformulier uit en plak dit op de doos. Zorg dat de barcode van het originele adresetiket met jouw gegevens niet meer bruikbaar is.
  • Extra’s: Voeg alle extra’s (zoals reserveveters of sokken) bij. Als deze ontbreken, kan dit invloed hebben op het terug te betalen bedrag.
  • Stuur terug: Lever je pakket in bij een PostNL servicepunt. Let op: je ontvangt een verzendbewijs. Bewaar dit goed!
  • Acceptatie: Wij accepteren geen beschadigde, vieze, versleten of gedragen schoenen. Bij twijfel nemen we contact met je op en wordt er (nog) geen restitutie verwerkt.
  • Accessoires: Bestellingen die alleen uit accessoires bestaan, zoals voetbedden, sokken of teenslippers, worden niet teruggenomen.
  • Kosten: Retourneren van bestellingen onder € 50,- is niet gratis. De verzendkosten zijn in dit geval voor jouw rekening.

Hoe werkt ruilen of retourneren?

Als je de MAGs die je hebt gekocht wilt retourneren of ruilen, kun je hieronder stap voor stap zien hoe dat precies gaat.

1. Vul je retourformulier in

Vul het formulier in en knip het retourlabel uit.

Stop het formulier samen met de artikelen en cadeautjes in de originele bruine verpakkingsdoos en plak deze goed dicht.

2. Plak het retourlabel vast

Plak het retourlabel over de barcode van de verzendsticker.

LET OP: Zorg dat de originele barcode goed bedekt is, anders komt het pakket bij je terug.

3. Stuur het pakket terug

Lever je pakket in bij een PostNL service point.

LET OP: Bij PostNL ontvang je een verzendbewijs met Track&Trace code. Via de code kun je het pakket online volgen. Bewaar dit goed!

4. We nemen contact met je op

Na het ontvangen van je pakket krijg je van ons een mail met aanvullende informatie over je ruiling/terugbetaling.

Hoe vul ik het formulier in?

Het invullen van het ruil-/retourformulier is een fundamentele stap om ervoor te zorgen dat je aanvraag goed wordt verwerkt. De onderstaande stappen kunnen worden gebruikt om het formulier in te vullen, ongeacht de taal van het formulier. Als het formulier niet of niet goed is ingevuld, kan dit de terugbetaling of verzending van de ruiling vertragen.

1. Vul jouw persoonlijke gegevens in

Vermeld in het eerste gedeelte van het formulier je naam (zoals die op de bestelling staat), de datum van vandaag en je bestelnummer. Het bestelnummer begint meestal met #00001 en kun je vinden in de bevestigingsmail die je van ons hebt ontvangen of op de factuur die met je pakket is meegestuurd (het tweede nummer bovenaan).

2. Als je wilt ruilen

Vink in het gedeelte ruilen/retourneren het vakje ruilen aan. Vul vervolgens de gegevens in van het gewenste model dat je wenst te ontvangen. Je kunt op onze site kijken of het model in de kleur en maat beschikbaar is. Als het gewenste model niet beschikbaar is, nemen we contact met je op. Als je problemen hebt gehad met het paar dat je hebt besteld, noteer dit dan ook op het formulier.

3. Als je wilt retourneren

Kruis het vakje retour aan in het gedeelte ruilen/retourneren. Vul vervolgens op het formulier de reden van retourzending in. Als je een probleem hebt met de schoenen, vermeld dit dan ook. Het is belangrijk dat we de schoenen controleren voordat we ze weer in voorraad nemen.

Waar is mijn retourformulier?

Alle bestellingen worden voorzien van de factuur en het retour/ruilformulier in een van de schoenendozen. Zoek goed in jouw bestelling, want de factuur en het retourformulier zijn samengevouwen. Als je het retour/ruilformulier toch niet kunt vinden, kunt je het hieronder downloaden.

Let op: houd bij het downloaden van het formulier rekening met je afleveradres.

Andere vragen

  • Ik heb de verkeerde schoenen ontvangen, wat nu?

    Als je een artikel hebt ontvangen dat niet overeenkomt met je bestelling, laat het ons dan zo snel mogelijk weten (uiterlijk binnen 14 dagen). Je kunt de schoenen (en de bijgeleverde extra's) terugsturen en het retour/ruilformulier invullen. Hier kun je aangeven dat je de verkeerde schoenen hebt ontvangen.


    De schoenen kunnen vanuit Nederland gratis worden opgestuurd naar: MAG Creative Footwear, antwoordnummer 72, 4700 VB Roosendaal. Na ontvangst van het retourpakket zorgen wij ervoor dat de juiste schoenen zo snel mogelijk worden opgestuurd.

  • Wat zijn de kosten om te retourneren?

    Het retourneren van orders boven € 50,- binnen Nederland is gratis. Het retourneren van bestellingen onder € 50,- is voor eigen rekening. Een bestelling van alleen accessoires (voetbedden, spray, sokken, slippers etc.) kan niet geretourneerd worden. 

  • Volledig geld terug na retourzending

    Alle terugbetalingen worden binnen 14 dagen verricht. Er worden geen kosten in rekening gebracht.

    Als een deel van de bestelling wordt geretourneerd en de definitieve bestelling minder dan € 50,- bedraagt, houden we een bedrag van €5,95 in voor verzendkosten. 

    Als je een duurdere verzendmethode hebt gekozen dan de goedkoopste standaardlevering, betalen we de extra kosten niet terug (bijv. avondbezorging).

    Let op: je kunt maximaal € 50,- per bestelling betalen met een FashionCheque en het is (conform de voorwaarden die FashionCheque hanteert) voor ons niet mogelijk om je geld terug te storten op je FashionCheque. Daarom ontvang je in dat geval een shoptegoed. Dit shoptegoed verrekenen wij vervolgens met een nieuwe bestelling.

  • Herroepingsformulier

    Als je niet ons formulier wilt gebruiken, maar het officiële herroepingsformulier, kun je het herroepingsformulier hier vinden.