Wij gebruiken cookies

We maken gebruik van cookies voor het functioneren van de site en het verbeteren van het gebruiksgemak. Daarnaast verzamelen we informatie door derden voor marketingdoeleinden. Als je jouw cookievoorkeuren wilt aanpassen, klik dan op Wijzig Instellingen.

Veelgestelde vragen

Twijfel je ergens aan? Wij hebben de meest gestelde vragen verzameld. Je vindt ze hieronder, gerangschikt per thema. Als je vraag er niet bij staat, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. 

Bestellen

  • Ik wil graag MAG schoenen bestellen, hoe werkt dat?

    1) Als je je favoriete MAGs hebt gevonden op MAG.nl, kun je ze toevoegen aan de winkelwagen. Klik op de maat die je wilt en kies voor 'in winkelwagen'.

    2) Als je klaar bent met winkelen, klik je op het winkelwagen-icoontje rechtsboven op de site.

    3) Klik op de optie 'direct betalen' en doorloop het aankoopproces. Vergeet niet je gegevens correct en zorgvuldig in te vullen!

    4) Je ontvangt een aankoopbevestiging via e-mail. Als je geen bevestiging ontvangt, controleer dan of je het juiste e-mailadres hebt ingevoerd. Controleer je persoonlijke gegevens (postcode/huisnummer) in je aankoopbevestiging.

    5) Na ontvangst van het volledige orderbedrag versturen we jouw bestelling dezelfde of de volgende werkdag naar het door jou opgegeven adres. Je ontvangt ook een e-mail met een track & trace-code.

  • Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

    Annuleren is mogelijk tot het moment dat we je bestelling hebben verzonden. Omdat we streven naar een zo kort mogelijke levertijd, is het belangrijk dat we zo snel mogelijk een verzoek hierover ontvangen. Als je bestelling al is verzonden, kun je de bestelling natuurlijk altijd binnen 14 dagen retourneren.

  • Betaal ik ook verzendkosten?

    Voor bestellingen boven € 30,- betaal je GEEN verzendkosten. Voor bestellingen onder dit bedragen brengen we € 5,95 in rekening.

  • Zijn de prijzen op de website inclusief btw?

    Ja, alle prijzen op de site zijn inclusief het wettelijke btw-percentage. Op de officiële factuur die je bij levering ontvangt, staat het btw-bedrag weer apart vermeld.

  • De schoen die ik wil is niet op voorraad, wat nu?

    Als je een pictogram van een envelop ziet onder de gewenste maat, is het mogelijk dat de maat weer beschikbaar komt. Door op het envelopje te klikken en je mailadres in te vullen, abonneer je je op de Back in Stock nieuwsbrief, die je op de hoogte brengt wanneer de gewenste maat weer beschikbaar is.

    Als er bij jouw maat geen envelopje zichtbaar is, komt deze niet meer beschikbaar. Ieder seizoen vernieuwen we een groot deel van de collectie, maar er zijn ook artikelen die we altijd op voorraad proberen te houden.

Betalen

  • Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

    Je kunt je bestelling betalen met iDEAL, Paypal, Creditcard, Riverty, Fashioncheque of door middel van een handmatige overboeking.

  • Betalen met iDEAL

    iDEAL is online betalen via internetbankieren. Met iDEAL kunt je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. Als je iDeal als betaalmethode kiest, krijg je € 1,- korting.

  • Handmatige overschrijving

    Als je tijdens het bestelproces kiest voor handmatige overboeking, ontvang je van ons een e-mail met de betalingsinstructies. Als je buiten kantooruren bestelt, ontvang je de volgende werkdag een e-mail.


    Let op: Als je kiest voor bankoverschrijving, versturen we je bestelling pas na ontvangst van je betaling. Dit kan tot drie werkdagen duren, afhankelijk van de gekozen bank. Wil je je bestelling zo snel mogelijk ontvangen? Betaal dan via iDEAL (zie betaalmethode hierboven). Kies je voor handmatige overboeking, dan houden we je bestelling maximaal 5 dagen vast.

  • Betalen met Paypal

    Paypal is de veilige manier om online te betalen zonder je gegevens te delen. Je moet hiervoor geregistreerd zijn bij Paypal.

  • Betalen met een creditcard

    We accepteren Mastercard en Visa. Je voert je creditcardgegevens in via een beveiligde SSL-server. We verzenden je bestelling zodra de creditcardmaatschappij de betaling heeft goedgekeurd.

  • Achteraf betalen via Riverty

    Als je kiest voor achteraf betalen, dan ontvang je binnen 5 werkdagen een digitale acceptgiro via de mail van Riverty. Ben je tevreden over jouw aankoop en besluit je de bestelling te houden? Dan ben je verplicht om binnen de door Riverty vastgestelde betalingstermijn te betalen.

    Bestel je voor het eerst met Riverty? Dan kan dat tot een bedrag van € 200,-. Ben je reeds bekend bij Riverty, kan het maximum-bedrag hoger zijn.

    Heb je vragen over Riverty of over een geplaatste bestelling? Neem dan rechtstreeks contact op met Riverty. Dat kan via de mail: klantenservice@riverty.nl of via telefoonnummer 020 - 7 230 270

Let op: als je ervoor kiest om via Riverty te bestellen, kun je het pakket alleen thuis laten bezorgen. Afhalen bij een PostNL punt is niet mogelijk!

  • Betaal met FashionCheque

    Het is mogelijk om je FashionCheque bij ons in te wisselen. Wanneer je een artikel in de winkelwagen hebt geplaatst en de verzendmethode hebt geselecteerd, selecteer je FashionCheque onder 'betaalmethode'. Je wordt dan gevraagd om het unieke nummer op de kaart in te voeren. Als het saldo op je FashionCheque lager is dan het aankoopbedrag, kun je bijbetalen via een andere betaalmethode zoals iDeal of CreditCard. Als het saldo hoger is dan het aankoopbedrag, wordt het resterende bedrag op je FashionCheque bewaard voor een volgende aankoop.


    Let op: je kunt maximaal € 50,- per bestelling met een FashionCheque betalen en het is (conform de voorwaarden die FashionCheque hanteert) voor ons niet mogelijk om je geld terug te storten op je FashionCheque. In geval van terugbetaling ontvang je dan een shoptegoed. Dit shoptegoed kunnen wij dan verrekenen met een nieuwe bestelling.

Bezorging

  • Hoe werkt de levering?

    Al onze zendingen in Nederland worden afgehandeld door PostNL. Je kunt de bezorging volgen door de Track&Trace code te controleren. Deze sturen we jou toe nadat het pakket is overgedragen aan PostNL.

    Wij kunnen daarna geen invloed meer uitoefenen op het transport en de aflevering van de bestelling.

  • Hoeveel dagen duurt het voordat ik mijn pakket ontvang?

    Bestellingen die op een werkdag voor 16:00 uur worden geplaatst, worden dezelfde werkdag nog verzonden. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst, worden de volgende werkdag verzonden. Levering binnen Nederland vindt meestal de volgende dag plaats. 

    Let op: Wij zijn afhankelijk van PostNL voor de bezorging. Tijdens drukke seizoenen en op feestdagen kan aflevering vertraging oplopen.

  • Waar kan ik de status van mijn pakket controleren?

    Nadat je bestelling is verzonden ontvang je van ons een track en trace. Via de track&trace-code kun je het pakket volgen. Dat kan natuurlijk ook in de PostNL-app. Je kunt eenvoudig de opgegeven barcode invullen en je ziet direct waar het pakket is.

  • Kan ik speciale bezorginstructies achterlaten?

    Je kunt een afleverinstructie achterlaten door je instructie bij het notitieveld tijdens het bestelproces in te vullen. Wij vermelden dit dan op je verzendlabel. Als je twijfelt aan thuisbezorging, kun je kiezen voor aflevering bij een PostNL afhaalpunt bij jou in de buurt.

    Let op: Speciale afleverinstructies zijn op eigen risico.

  • Waarom werkt mijn barcode niet in Track & Trace?

    Als je barcode niet werkt, kan het zijn dat de zending die je zoekt nog niet geregistreerd of verwerkt is in het PostNL systeem. Probeer het later nog eens. Het is helaas niet mogelijk om zendingen te volgen aan de hand van een ordernummer. Controleer ook of je de juiste barcode hebt ingevoerd en of je geen spaties gebruikt. Een barcode begint meestal met 2S of 3S.

  • Betaal ik ook verzendkosten?

    Voor bestellingen boven € 30,- betaal je GEEN verzendkosten

  • Wat moet ik doen als ik niet thuis ben voor de bestelling?

    Je hoeft dan niets te doen. De bezorger zal het pakket afgeven bij je buren of bij een PostNL servicepunt in de buurt. Via de PostNL-app of de Track&Trace code kun je zien waar je pakket is. De pakketbezorger laat GEEN bericht meer achter.

    Als PostNL aangeeft dat het pakket is afgeleverd maar je hebt niets ontvangen, doe navraag bij je buren. De ervaring leert dat de meeste misverstanden over aflevering binnen enkele uren zijn opgelost. Is dit na 24 uur niet het geval, neem dan contact met ons op. 

  • Volgens Track & Trace is mijn bestelling geleverd, maar dat is niet zo.
Wat moet ik doen?

    Controleer in dit geval of je het juiste afleveradres hebt opgegeven en vraag bij je buren of dat daar het pakket is afgeleverd. Het kan ook zijn dat je bestelling de volgende dag pas wordt bezorgd. Wij kunnen helaas geen invloed uitoefenen op het verzendproces.

    Maar als er een dag voorbij gaat en je hebt je pakket nog steeds niet ontvangen, neem dan contact met ons op. Wij nemen dan contact op met PostNL en vragen om een onderzoek in te stellen.

    Heb je zelf aangegeven dat het pakket op een ‘afgesproken plek’ mag worden afgegeven, hou er dan rekening mee dat dit voor je eigen risico is.

Ruilen

  • Hoe kan ik ruilen?

    Als je je bestelling wilt ruilen, volg dan deze stappen:

    1) Vul het ruil/retour formulier in dat bij het pakket zit en knip het retourlabel uit. Vergeet niet het bestelnummer in te vullen! Geef aan welk paar schoenen in welke maat je wilt ontvangen.

    2) Verpak de schoenen (in de originele verpakking) zodanig dat beschadiging wordt voorkomen. Voeg het ingevulde ruilformulier toe aan de schoenendoos. Vergeet niet om eventuele gratis extra's die meegestuurd zijn terug te sturen.

    3) Plak het retourlabel aan de buitenkant van de doos, bovenop het verzendlabel. Bedek de streepjescode van het oude verzendlabel en zorg dat het adres zichtbaar is.

    4) Breng je pakket naar een PostNL punt. Je ontvangt een Track&Trace code, bewaar deze code totdat je zeker weet dat het pakket weer bij ons terug is.

    5) Na ontvangst van je retourzending verwerken we je aanvraag en versturen we jde ruiling als de gewenste schoenen beschikbaar zijn. De ruiling wordt alleen verstuurd als de teruggezonden schoenen niet beschadigd en/of gedragen zijn.
    Kijk voor meer informatie op onze Ruilen & Retourneren pagina.

    Let op: Als het formulier niet correct is ingevuld, weten wij niet van wie de retourzending afkomstig is en kan uw ruiling vertraging oplopen.

  • Ik kan mijn ruil/retourformulier niet vinden, wat moet ik doen?

    Al onze bestellingen worden geleverd met de factuur en het ruil/retourformulier in de schoenendoos. Als je het ruil/retourformulier niet kunt vinden, kun je het hier downloaden:

  • Binnen welke termijn kan ik mijn bestelling ruilen?

    Je kunt jouw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst ruilen. Kijk voor meer informatie op onze Ruilen & Retourneren pagina.

  • Ik heb het verkeerde artikel ontvangen, wat nu?

    Als je een artikel hebt ontvangen dat niet overeenkomt met je bestelling, informeer ons dan zo snel mogelijk via telefoon of e-mail op info@mag.nl (uiterlijk binnen 14 dagen). We lossen het probleem dan zo snel en zo praktisch mogelijk op.

Retour

  • Hoe retourneer ik een artikel?

    Als je je bestelling wilt retourneren, volg dan deze stappen:

    1) Vul het ruil/retourformulier in dat bij het pakket zit en knip het retourlabel uit. Vergeet niet het bestelnummer in te vullen!

    2) Verpak de schoenen (in de originele verpakking) zodanig dat beschadiging wordt voorkomen.

    3) Voeg het ingevulde retourformulier bij de schoenen. Vergeet niet om eventuele gratis extra's die zijn meegestuurd terug te sturen.

    4) Plak het retourlabel aan de buitenkant van de doos, bovenop het verzendlabel. Bedek de streepjescode van het oude verzendlabel en zorg dat het adres zichtbaar is.

    5) Breng je pakket naar een PostNL punt. Je ontvangt een Track&Trace code, bewaar deze code totdat je zeker weet dat het pakket weer bij ons terug is.

    Na ontvangst van je retourzending ontvang je een credit-factuur. Het tegoed wordt alleen terugbetaald als de originele schoenen niet beschadigd en/of gedragen zijn.


    Kijk voor meer informatie op onze Ruilen & Retourneren pagina.

    Let op: Als het formulier niet correct is ingevuld, weten we niet van wie de bestelling is en kan de verwerking van je retour vertraging oplopen.

  • Wat zijn de kosten om terug te retourneren?

    Het retourneren van bestellingen uit onze webshop binnen Nederland is gratis. Dit geldt voor bestellingen boven € 50,- en is niet van toepassing op een bestelling van alleen accessoires (voetbedden, verzorgingsproducten en sokken).

  • Wanneer krijg ik mijn geld terug?

    We verwerken je retourzending binnen 1-2 werkdagen na ontvangst in ons magazijn. We verwerken dan ook direct de terugbetaling via de betaalwijze waarmee jouw bestelling is geplaatst.

  • Hoe lang duurt een terugbetaling?

    In het geval dat je recht hebt op restitutie van je orderbedrag (of een deel daarvan), zorgen wij ervoor dat dit bedrag binnen 5 werkdagen na ontvangst van het retourpakket wordt terugbetaald of via Riverty wordt gecrediteerd. Als je na 5 dagen geen betaling hebt ontvangen, neem dan contact met ons op.

  • Ik kan mijn ruil/retourformulier niet vinden, wat moet ik doen?

    Al onze bestellingen worden geleverd met de factuur en het ruil/retourformulier in de schoenendoos. Als je het ruil/retourformulier niet kunt vinden, kun je het hier downloaden:

  • Wat doe ik met het meegestuurde cadeau?

    Als je twee of meer paar schoenen hebt gekocht, maar hebt besloten maar één paar te houden, mag je het cadeau uiteraard houden. Als je de gehele bestelling retourneert, maar niet het cadeau, wordt de helft van de verkoopprijs van het cadeau afgetrokken van het terug te ontvangen bedrag.

  • Binnen welke termijn kan ik mijn bestelling retourneren?

    Je kunt alle schoenen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Kijk voor meer informatie op onze Ruilen & Retourneren pagina.

  • Krijg ik het gehele bedrag terug na retourzending?

    Alle terugbetalingen worden direct, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst van de retourzending, verwerkt. Er zijn geen kosten verbonden aan de terugbetaling. Er zijn 2 uitzonderingen:

    1) Als een deel van de bestelling wordt geretourneerd en de definitieve bestelling komt daarmee onder een bedrag van € 50,-houden we een bedrag van € 5,95 in voor verzendkosten.

    2) Als je een duurdere verzendmethode (avondlevering) hebt gekozen, worden deze extra kosten niet terugbetaald.

    Let op: je kunt maximaal € 50,- per bestelling betalen met een FashionCheque. Het is (conform de voorwaarden die FashionCheque hanteert) voor ons niet mogelijk om je geld terug te storten op je FashionCheque. Daarom ontvang je een shoptegoed. Dit shoptegoed verrekenen wij vervolgens met een nieuwe bestelling.

Garantie

  • Hoe werkt de garantie?

    MAG schoenen worden geleverd met 6 maanden garantie. Voorwaarde voor garantie is normaal gebruik en goed onderhoud. Mocht je ondanks de zorg die besteed wordt aan de kwaliteit van onze schoenen toch een klacht hebben, stuur dan een e-mail met de aankoopdatum, je bestelnummer en een korte uitleg van het probleem naar info@mag.nl. Het is erg handig als er foto's worden meegestuurd waarop het probleem of de schade te zien is. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om een passende oplossing te bespreken.

    Wij zijn aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk. Mocht je niet tevreden zijn met de oplossing die wij bieden, dan kun je contact opnemen met de geschillencommissie van de Stichting Webshop Keurmerk. Meer informatie hierover kun je vinden op www.keurmerk.info.

    Bovenstaande procedure geldt alleen voor aankopen via www.mag.nl, www.magcreativefootwear.com en www.magschuhe.de, de officiële websites van het merk MAG. Als de schoenen niet via onze website maar via een andere (internet)winkel zijn gekocht, moet je contact opnemen met het bedrijf waar je de schoenen hebt gekocht. Het is hun verantwoordelijkheid om de klacht te beoordelen en op te lossen, al dan niet in overleg met ons.

  • Hoe werkt de Eerlijke prijsgarantie?

    We bieden een Eerlijke Prijs Garantie. Dit betekent dat als de schoenen die je hebt gekocht binnen 7 dagen na je aankoop voor een lagere prijs worden verkocht en jouw maat is nog steeds beschikbaar, je recht hebt op terugbetaling van het verschil. Lees er hier meer over.

Maat

  • Hoe weet ik of mijn maat goed is?

    Wij proberen je bij het door jou gekozen model zo goed mogelijk te adviseren over de juiste maat. Bij de omschrijving vind je een algemeen advies.

    Daarnaast kun je gebruik maken van Shoefitr waarbij je de mogelijkheid hebt om je voet te scannen, waarna er een maatadvies volgt. Klik hiervoor op de grijze button met de tekst: Twijfel je? Bepaal hier je maat. Let op: dit blijft een indicatie.

    Heb je eigen voetbedden of steunzolen dan kun je de lengte en breedte daarvan vergelijken met onze voetbedden op de volgende pagina: Maattabel & Voetbed pagina.

  • Heeft MAG schoenen met verschillende pasvormen?

    Ja, dat klopt. De meeste schoenen worden gemaakt met een G-leest. Maar er zijn andere pasvormen beschikbaar.
    Bij de artikelomschrijving proberen we altijd een korte uitleg te geven over de pasvorm.

    Samengevat komt het voor de verschillende schoenconcepten op het volgende neer:

    Megamok, Queensize en Hi*Britt hebben een normale pasvorm met een beetje extra ruimte voor comfort (leest G/G+)

    Sympasneaker heeft een normale pasvorm (leest G)

    MPS heeft iets meer ruimte (wijdte) bij de voorvoet en een geknepen hiel (vergelijkbaar met leest H)

    Bij Empress (schoenen/laarzen met hak) is de pasvorm iets smaller en langer dan bij de rest van de collectie

    De FEET sandalen hebben geen uitneembare voetbedden en een normale pasvorm met wat extra ruimte (leest G/G+).

    Ben je op zoek naar schoenen met een bredere (bijvoorbeeld K-) leest of juist heel smal (E-leest) dan zul je waarschijnlijk geen goed passende schoenen vinden in de MAG-collectie.

  • Ik gebruik steunzolen, hoe weet ik of ze in mijn MAGs passen?

    Alle MAG schoenen (behalve het Feet concept) hebben uitneembare voetbedden, dus het is mogelijk om je eigen steunzolen te gebruiken. Kijk op onze Maattabel & Voetbed pagina voor meer informatie over de juiste maat van je schoenen.

  • Zit je tussen twee maten in?

    We produceren geen halve maten. Zit je tussen twee maten in dan sturen we je op verzoek gratis inlegzolen (tussenzolen) toe. Deze kun je onder het voetbed leggen waardoor je de schoen net iets meer opvult en zo tot ongeveer een halve maat uitkomt. Je kunt deze tussenzolen ook al bij je bestelling aanvragen. Vermeld dit dan in het notitieveld dat verschijnt tijdens het bestelproces.

Andere

  • Kan ik MAG schoenen in een winkel kopen?

    MAG schoenen zijn alleen te koop via onze website, ze zijn niet verkrijgbaar in fysieke winkels.


    We zijn gevestigd in Roosendaal (Nederland), met een kantoor en magazijn, waar we af en toe klanten ontvangen. Als je de schoenen persoonlijk wilt komen bekijken, maak dan een afspraak.

  • Hoe maak ik een afspraak?

    Je kunt bij ons op kantoor langskomen om de schoenen te bekijken en te passen. Daarvoor heb je een afspraak nodig. Die kun je maken via e-mail op info@mag.nl of door te bellen naar 0165 745020.

  • Hoe houd ik mijn MAGs lang mooi?

    Op onze Onderhoud pagina kun je handige tips vinden om je MAG schoenen goed te onderhouden, zodat ze lang meegaan.

  • Hoe kom ik aan een kortingscode?

    We maken acties bekend via onze nieuwsbrief en/of social media kanalen. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om als eerste op de hoogte te zijn van uitverkoopperiodes en exclusieve kortingen. Je kunt je hier inschrijven.

    Er zijn veel websites die valse of niet-werkende kortingscodes aanbieden om mensen naar hun site te lokken om gegevens te verzamelen. Wij werken niet samen met deze websites.

  • Ik ben vergeten mijn kortingscode toe te voegen. Wat moet ik doen?

    Als je een kortingscode hebt maar deze bent vergeten toe te voegen aan je bestelling, schrijf ons dan een e-mail (info@mag.nl) met het bestelnummer en de kortingscode waarin je de situatie uitlegt en wij zullen het handmatig achteraf voor je verwerken.

  • Hoe werkt de cadeaubon?

    MAG producten schenken aan iemand van wie je houdt is mogelijk! Wij werken met cadeaubonnen van 30, 50 en 100 euro, maar elk bedrag is mogelijk. Koop hier een cadeaukaart.

    Als je de gewenste kaart hebt gekocht, neemt een van onze collega's contact met je op om te checken of je alleen de kortingscode wilt ontvange of een fysieke kaart die naar het besteladres wordt gestuurd.

  • Ben je op zoek naar veters voor je MAGs?

    Je kunt per e-mail (info@mag.nl) bij ons om nieuwe veters vragen. Geef dan wel je modelnummer en kleur door of stuur een foto mee. Wij kijken dan of we passende veters hebben. Tegen een kleine vergoeding sturen we ze toe.

  • De schoen die ik wil is niet op voorraad, komt er nog nieuwe voorraad?

    Als je een pictogram van een envelop ziet onder de door jou gewenste maat, is het mogelijk dat de maat weer op voorraad komt. Door op het envelopje te klikken abonneer je je op de Back in Stock nieuwsbrief, die je op de hoogte brengt wanneer de gewenste maat weer beschikbaar is.

    Als er geen envelopje zichtbaar is bij de door jou gewenste maat, verwachten we hier ook geen nieuwe voorraad meer van.